Ready for the Philippines - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marla Spekhorst - WaarBenJij.nu Ready for the Philippines - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marla Spekhorst - WaarBenJij.nu

Ready for the Philippines

Door: Marla

Blijf op de hoogte en volg Marla

12 April 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

We hebben een heerlijke week gehad. De dagen verliepen allemaal ongeveer hetzelfde: rond 8 uur werden we wakker, dan gingen we ontbijten en zwemmem, rond 13 uur weer naar boven naar de kamer omdat het te warm werd, om 15 uur weer naar het zwembad, 18 uur weer naar boven, rond 19 uur naar het stadje en de markt om daar wat te eten en rond te kijken en dan waren we rond 22 uur weer bij het hotel en gingen we slapen. Klinkt heel saai als ik het zo lees, maar ik vond het zo fijn om even tot rust te komen. Woensdag hebben we onze vlucht geboekt naar de Filipijnen ging allemaal goed totdat we bij de betaling waren. Ineens kwam er een error waar in stond: unable to send payment, loaded an unprocessable error response. Toen kon ik klikken op: OK of retry dus ik dacht dat retry wel goed zou zijn maar nee, nadat ik daar twee keer op had geklikt had jerro bedacht om even te kijken of het bedrag niet van onze rekening werd afgeschreven en ja dus, we hebben drie keer betaald. Zo stom.. 300 euro teveel betaald. Op internet stond er geen mailadres van de vliegmaatschappij, alleen een telefoonnummer maar we werden steeds in de wacht gezet door zon computervrouw dus dat zou ook echt veel gaan kosten, bellen kost hier 2 euro per minuut. Dus toen maar besloten om de volgende dag maar het vliegveld te gaan om te kijken of ze ons daar konden helpen. Toen we daar aankwamen (was maar een kwartiertje met de tuktuk) was er een informatiedesk en dat vrouwtje daar was heel lief, ze kwam met een ander nummer van de vliegmaatschappij dat we moesten bellen en dan zou het allemaal goed komen. Wij wel een beetje balen dat we weer moesten bellen maar in het hotel bleek dat dat nummer ook gewoon whatsapp had. Dus wij ons verhaal uitleggen aan dat nummer en de volgende dag kregen we reactie. Ik moest mijn mail en het boekingsnummer doorgeven en dan zou hij het wel regelen. Dus binnen 10 dagen hebben we ons geld weer terug gelukkig. Nu liggen we weer aan zwembad, laatste dagje hier want vanavond om 23 uur vliegen we naar de Filipijnen. We hebben al uitgecheckt maar gelukkig mogen we nog de hele dag aan het zwembad liggen. Om 02.00 uur komen we aan vannacht in Manila en om 07.30 vliegen we dan weer door naar Tagbilaran, waar we denk ik wel twee weken willen blijven.
Tot volgende week, XXX

• 12 April 2015 - 09:33

Paul Spekhorst:

Nou een heerlijk weekje dus, fijn dat het met het geld is goedgekomen. Have fun
    paul

• 12 April 2015 - 16:54

Karen :

Hoi marla en jerro, wat leuk om zo mee te reizen. Via jou mail. Het zijn echt hele leuke verhalen, Marla. Je schrijft heel leuk en boeiend. Kan mij goed voorstellen. Dat het afgelopen weekej lekker rustig was en echt nodig om bij te komen. Heel veel plezier op de fillipijnen.