Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marla Spekhorst - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marla Spekhorst - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: Marla

Blijf op de hoogte en volg Marla

06 April 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sorryyy, daar gaat mijn goede voornemen om elke week mijn blog bij te werken maar ik heb een goede reden: ik was mijn wachtwoord vergeten.. Maar ik weet hem weer dus daar gaan we. Maandag was eerste dag tempels bekijken. Om 9 uur stond onze tuktuk klaar en om 9.30 kwamen we aan bij Ankor Wat. Tickets kosten voor een dag 20 dollar per persoon en voor twee en drie dagen 40 dollar (even duur dus) dus we kozen maar voor 3 dagen, konden we het tenminste een beetje rustig aan doen. Onze tuktuk zette ons letterlijk voor de eerste tempel af en wat was hij groot. Niet normaal, zo mooi ook. En toen begon het ook echt warm te worden. Na anderhalf uur stonden we weer bij de tuktuk, die netjes op ons heeft gewacht. Toch wel heel fijn hoor, zon privé tuktuk. We reden verder na een andere tempel. Weer heel mooi, warm en ongeveer hetzelfde als de eerste tempel. Eerlijk gezegd zijn alle tempels ongeveer hetzelfde. Jerro vindt van niet zegt ie nu. Die dag hebben we ongeveer 15 tempels gezien en aan het eind van de dag rond 18.00 uur kwamen we aan bij de een grote berg waar we als we bovenop stonden een prachtige zonsondergang konden zien. Ookal waren we doodop, dit had ik echt niet willen missen. Echt prachtig, omdat we zo hoog stonden konden we het perfect goed zien. Het was wel heel druk trouwens. Dus na deze dag waren we echt gesloopt. Het ergste was dat we de volgende dag om 5 uur 's ochtends op moesten voor de zonsopgang, ja je leest het goed, 5 uur! Jullie gaan dan net slapen. Nou goed ookal moesten we zo vroeg op, dit had ik ook echt niet willen missen. Het was prachtig! De zon kwam precies op boven Ankor Wat, echt idyllisch. Zoals je het op plaatjes ook ziet. Om half 8 reden we verder met de tuktuk en hebben we nog een stuk of 8 tempels gezien. Ik vond het toen al niet zoveel meer aan, het was gewoon te warm. 36 graden en je loopt de hele dag pal in de zon. Rond 12 uur waren we weer bij het hotel. De rest van de middag hebben we daar gelegen, niks gedaan. Zo moe waren we. Savonds zijn we nog wel naar de night market geweest. Is wel leuk daar, heel toeristisch ook wel weer maar je hebt er allemaal kraampjes met eten, fruit shakes en sieraden. Dus we hebben daar noodles gegeten voor 1 dollar, goedkoop en hartstikke lekker. De derde dag (woensdag) zouden we maar naar een tempel gaan maar dit was wel een uur rijden met de tuktuk. Toen we daar eindelijk aankwamen was het een enorme tegenvaller. Wij hadden de mooiste tempel van alle tempels verwacht maar helaas. Ieniemini tempeltje in de hitte. Dus na een half uur reden we weer terug. Ik denk dat vooral de derde dag er net een teveel was, we konden echt niet meer. Oja laat ik er ook nog even bij vermelden dat je een broek aan moest tot over de knieën en een shirt over je schouders. Dus om 11.00 uur waren we weer bij ons hotel. Toen hebben we bedacht waar we heen willen gaan want eigenlijk wilden we niet in Cambodja blijven. Er is hier niet zoveel te doen verder. Er zijn hier ook geen mooie bergen ofzo, Cambodja is net zo plat als Nederland. We zouden wel vast maar de Filipijnen willen gaan maar omdat je dan een extra visum nodig hebt omdat we dan langer blijven dan 30 dagen betaal je ook weer 60 dollar dus dat ging hem niet worden, aangezien we door die tempels al boven ons budget zitten. Naar zee gaan kostte ook teveel geld omdat we dan 40 dollar per persoon kwijt zijn aan de reis erheen. We besloten toch om maar gewoon hier te blijven in Siem Reap maar dan wel bij een hotel met zwembad zodat we daar in ieder geval een beetje konden bijkomen. Dit was de goedkoopste optie. Dus nu zitten we sinds donderdag in het rithy rine Angkor hotel. We betalen 20 dollar per nacht met z'n tweeën, inclusief ontbijt dus dat is goed te doen. We liggen hier nu elke dag aan het zwembad, echt heerlijk. Savonds rond 19.00 uur komen we het hotel pas uit om op de night market iets te eten en daar even rond te kijken. Jerro heeft woensdagavond trouwens krekels en een tarantula gegeten hahaha, ze verkochten ook kakkerlakken maar die mocht hij niet van mij. Hij vond het best te eten zegt ie. Verder hebben we hier nog niet zoveel gedaan. Ik Skype bijna elke dag met lieke, heel fijn is dat. We zijn van plan om zondag 12 april naar de Filipijnen te vliegen dus jullie horen dan weer van me denk ik.
XXX

  • 06 April 2015 - 10:07

    Paul Spekhorst:

    Hey Marla (en Jerro)
    Leuk om het te lezen, mooi verslag. Stoer van Jerro om die beesten te eten, heb het filmpje gezien.

  • 06 April 2015 - 11:49

    Joyce:

    Hee meis en jerro!

    Leuk om elke keer jullie berichtjes te lezen! Geniet ervan en ik blijf jullie volgen!



    Xxxx joyce

  • 06 April 2015 - 20:46

    Caroline:

    Hoi Maria en Jerry,
    Leuk om jullie zo een beetje te volgen. Geniet van jullie reis
    Liefs,
    Caroline

  • 06 April 2015 - 20:46

    Caroline:

    Hoi Maria en Jerry,
    Leuk om jullie zo een beetje te volgen. Geniet van jullie reis
    Liefs,
    Caroline

  • 06 April 2015 - 20:47

    Caroline:

    Nee he ik had echt Marla en Jerro getypt!

  • 07 April 2015 - 01:05

    Jacqueline:

    Ha lieve Marla en Jerro!
    15 tempels op 1 dag!!!!! Die kun je dan afstrepen, hoef je niet meer te zien deze reis, haha!
    xxxxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marla

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7255

Voorgaande reizen:

24 Maart 2015 - 24 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: